Situatie:
Elke accountmanager beheert een aantal klanten en moet proactief keuzes maken aan welke klant wanneer aandacht wordt besteed.
De accountmanager kreeg maandelijks per mail een Excel-lijst, gemaakt met SQL-Reportserver. Deze lijst was bij het versturen niet meer actueel en de medewerkers hadden geen mogelijkheid om op een klant door te zoomen. Ook moest er iemand maandelijks de lijsten maken en versturen.
Met behulp van Real-Advanced-Search is de lijst nu door de accountmanager zelf te openen en zijn de voormalige nadelen vervallen.
Proces:
De accountmanager werkt in de salesrapportage met informatie vanuit verschillende invalshoeken.
De basis van de rapportage is een zoekscherm waarbij zelf een query is gemaakt die informatie uit Exact Globe, Exact Synergy en de website statistieken verzamelt. De query is gemaakt op basis van de wensen van het management en de accountmanagers.
Zoeken in salesrapportage:
De accountmanager krijgt het onderstaande scherm alleen voor zijn eigen klanten, het management ziet alle klanten.
De lijst is te filteren, sorteren en naar Excel te exporteren.
Klantkaart:
Vanuit de salesrapportage is de klantkaart te openen waarbij de accountmanager de details ziet.
De klantkaart wordt geopend als een pop-up (zie uitleg hier) zodat de accountmanager makkelijk naar de lijst terugkeert.
De kaart is aangepast met Real-Sections zodat diegene die deze opent, uitsluitend en direct bruikbare informatie ziet voor zijn of haar functie.